Шефката на РИОСВ принуди конкурентката си да напусне

Екатерина Гаджева Ема Енева (в средата) получава от името на РИОСВ награда във второто издание на Европейска седмица за намаляване на отпадъците. Резултатите от конкурса бяха оповестени през януари.
   
  • Последна промяна на: 12:27, 14.02.2014 г.
  • Автор: Eлена Павлова
  • В рубрика: Интервю
  • 810 Посещения
  • 83 Коментара

Новоназначената директорка на РИОСВ в Смолян Ема Енева е принудила Екатерина Гаджева да напусне инспекцията, научи “Отзвук”. Двете еколожки бяха основни претендентки за поста директор на инспекцията по околната среда, който приключи през декември. Освен тях на конкурса се яви и бившият шеф Елен Минчев. След първите два кръга Екатерина Гаджева получи най-високата оценка – 4.60, втора бе Енева с 4.00, а Минчев с 3.60 не успя да се класира за последния етап – интервюто.

Елен Минчев не успял да изкара 4.00, въпреки че бе близо четири години директор на РИОСВ. Той седна на стола на дългогодишния ръководител на инспекцията Илия Спилков в началото на управлението на правителството на Борисов. След като ГЕРБ падна от власт Минчев бе освободен от директорския пост, а временно до провеждането на конкурса министър Искра Михайлова назначи Гаджева.

Ема Енева, за която се твърди, че е била лансирана и подкрепена от ДПС, встъпи в длъжност в навечерието на Нова година. В края на януари новата директорка, която никога не е работила в системата на МОСВ, направи атестация на служителите. Най-ниска оценка от всички служители в РИОСВ тя поставя на Екатерина Гаджева – експерта с 16 години стаж в инспекцията.

Дни по-късно Гаджева се съгласява да бъде освободена срещу три заплати обезщетение по чл. 107а от Закона за държавния служител.

-------------------------------------------------

Екатерина Гаджева: Не чувствам омраза, а разочарование и обида

Г-жо Гаджева, разбрах, че сте освободена от работа, каква е причината?

Така е. От 12 февруари т. г. вече не работя в РИОСВ Смолян. Последният ми трудов ден бе на 11-ти. Освобождаването ми стана на база договорено обезщетение, т. е. органът по назначаване ми предложи три заплати, за да бъда освободена от заеманата от мен позиция.

Това означава ли, че г-жа Енева ви е предложила да напуснете работа доброволно?

Точно така. Работодателят, в лицето на Ема Енева, ми връчи писмено предложение да напусна работа срещу обезщетение.

Освобождаването ви има ли връзка с получената слаба оценка на атестацията?

Определено двете неща са свързани. Ако не бях приела обезщетението, другият вариант бе освобождаване по чл. 107 ал. 2. от Закона за държавния служител, който позволява на работодателя да се освободи от лице, получило най-ниската оценка на атестация. Т. е. освобождаване заради несправяне с работата. Така че, смея да твърдя, избрах по-добрия за мен вариант.

Но все пак можехте да обжалвате в съда уволнението?

В случай, че бях предпочела другия вариант – освобождаване на база най-ниска оценка, можех да заведа съдебно дело срещу работодателя. Но това, което мога да получа като възмездие, е възстановяване на работа. Но поради факта, че от една страна на мен ми бе предложено обезщетение, за да се освободи от мен, а от друга страна – ми показва отношение чрез най-ниската оценка в администрацията, не сметнах, че възстановяването по съдебен път ще бъде за мен добро решение. Знам, че в атестацията ми има процесуални пропуски и при консултация с адвокат становището беше, че вероятността делото да се развие в моя полза е огромна. Прецених, че това би означавало излишни нерви за мен и отново би довело до същия резултат.

Решението свързано ли е с нови професионални планове?

Човек, който се кандидатира за директор и пише концепция как вижда бъдещето на тази институция, означава, че съм свързана с РИОСВ и самият факт, че съм участвала в конкурса, е показателен.

Всичко стана толкова бързо след конкурса за директор на инспекцията, на който се явихте заедно с Енева. Не е за пренебрегване и фактът, че вие бяхте назначена за директор и пет месеца работихте на този пост. Къде е разковничето?

Не мога да отговоря каква е причината. Г-жа Енева може би би могла по-точно да отговори. Не мисля, че от мен е имало негативно отношение към нея или по някакъв начин през този месец, през който сме работили, съм я подвела с моите действия. Дори напротив, считам, че до последния си работен ден съм давала всичко от себе си. Участвала съм активно в изготвянето на всички документи на администрацията. С ясното съзнание, че няма да работя по плана на инспекцията за 2014 г., участвах в неговото съставяне, както и в отчета за м.г. От моя страна не считам, че по някакъв начин съм подвела работодателя. От тук нататък тя по-конкретно би могла да отговори защо е преценила, че е по-добре да ми плати, за да ме няма, отколкото да работим заедно.

Това разчистване на пътя от конкуренция ли е или има политически мотиви?

Не мога да отговоря и на този въпрос. И двете неща са възможни. В РИОСВ работя 16 години. Това ми е първото и единствено досега работно място. Заемала съм различни длъжности, а последните пет месеца бях изпълняващ длъжността директор. Считам, че съм дала много на институцията и съм постигнала много и се радвам, че независимо от факта, че се наложи да ми платят, за да ме няма, ми помогна хората да ме познават как работя и какво мога. Нямала съм проблеми или индикации от която и да е политическа сила, че подобно нещо е възможно. Така че самата аз не мога да си отговоря.

Чувствате ли разочарование?

Определено. Омраза и ненавист – не, но разочарование и обида – да.

-------------------------------------------------

Директорът на РИОСВ Ема Енева: Моля ви не ровете повече тази тема!

Г-жо Енева, обаждам ви се във връзка с ненадейното освобождаване на дългогодишния експерт в РИОСВ Смолян Екатерина Гаджева. Каква е причината за промените в структурата на инспекцията?

Всъщност, с г-жа Гаджева сме прекратили трудовите взоимоотношения чрез подписване на заповед за освобождаване по взаимно съгласие. Също е уговорено възнаграждение, което само по себе си е волеизявление на две страни, които са на едно и също мнение. Така че фактът, че е по взаимно съгласие, говори много. Нямам никакви коментари повече.

Но все пак Вие сте се съгласили да напусне дългогодишен служител на инспекцията, трябва да има някаква причина за това. Доколкото разбрах, Вие сте й поставили доста ниска оценка на атестацията?

Оценката няма да я коментирам, защото не е нещо, което е публично достояние. Това е между ръководителя и съответния служител. Но сте права за дългогодишния опит. Да, напълно го потвърждавам. Просто г-жа Гаджева има и други планове за професионално развитие. Тя наистина е добър експерт. Може да се реализира в много области и аз съм убедена, че ще го направи по най-добрия начин. Не коментирам по никакъв начин експертния опит на г-жа Гаджева.

И пак казвам, Вие сте се съгласили тя да напусне инспекцията?

Да, по взаимно съгласие и тя ще го потвърди. И двете сме на едно мнение, по едно и също време сме го изявили.

Какъв е вашият мотив като директор, който е на този пост от месец и половина, за да й предложите да напусне?

Пак казвам, това сме го уредили в рамките на разговор, в който сме дискутирали нещата и мисля, че това беше най-разумното решение в случая, така че тя да се развива в област, в която има планове.

Казвате – най-разумното за нея, не за инспекцията, така ли?

И за инспекцията, разбира се. Всеки ръководител е длъжен да структурира работата на администрацията, за която отговоря, по най-добрия начин, така че тя да дава най-добрите резултати.

Значи според Вас тя не се вписва в РИОСВ под Ваше ръководство?

Не, по никакъв начин не съм казала такова нещо. Не правете изводи, които не съм казала.

Бяхте заедно на конкурса за директор и тя отиде на последния кръг – интервюто, с много по-висок от вашия резултат?

Не, няма никакво отношение. Смятам, че между мен и г-жа Гаджева е било феърплей, наистина честна игра. И двете сме на едно мнение.

Ще попитам и нея. А не се ли притеснихте от това, че тя показа по-високи резултати и ще ви бъде конкурент и занапред в съвместната ви работа?

Не се притеснявам, нека всеки човек да има шанса да даде най-доброто от себе си. По никакъв начин не се притеснявам. И двете сме експерти с дългогодишен опит. Наистина сме били феърплей през цялото време на конкурса и до ден-днешен продължават така нещата.

Отказвате да коментирате за атестацията, но доколкото знам, от всички служители Гаджева има поставена от Вас най-ниска оценка?

Вие откъде имате такава информация?

Журналисти сме и това ни е работата – да знаем.

Не поставям това под въпрос по никакъв начин.

*Да се върнем на въпроса – поставянето на най-ниската оценка при атестация означава несправяне с работата и е повод на ръководителя да освободи служителя? *

Не, годишната атестация е инструмент, с който по някакъв начин да се покаже, че някои неща могат да се коригират в работата. Но поставянето на годишната оценка само по себе си е процес, не е еднократен акт и при нас този процес все още продължава.

Тази атестация е направена за по-малко от месец, откакто поехте поста в РИОСВ. Толкова ли бързо успяхте да навлезете в работата, да опознаете новите колеги, все пак досега никога не сте работили в РИОСВ?

Дали съм навлязла аз в работата не подлежи на коментар. За да мога да поставя годишна оценка, аз съм събрала мнения от експерти от МОСВ, които дълго време са работили с г-жа Гаджева, както е самата процедура. Наистина не бих искала да коментирам този процес, тъй като процедурата все още не е завършила.

Г-жо Енева, точно Екатерина Гаджева бе назначена от министерството за временно изпълняващ длъжността директор след освобождаването на бившия шеф Елен Минчев. Пет месеца по-късно отиде на конкурс и поставената й оценка от комисията бе по-висока от вашата. Чак след интервюто, което остана за обществото по-скрито, за директор посочиха вас. След месец и нещо тя вече е освободена. Казвам ви това, защото Вие казахте, че сте събрали мнения на колеги от МОСВ, а точно министърът на екологията в началото на август й повери да управлява РИОСВ – Смолян. Ако е нямала качества, това не би се случило, не сте ли съгласна с мен?

Вижте, аз не мога да коментирам избора на МОСВ. Бих ви препоръчала да зададете този въпрос на МОСВ, не съм била аз структурата, която е взела решение.

Не сте взели Вие решение ли да бъде освободена!?

За конкурса става въпрос.

Отново ще ви обясня. Наблегнах на доверието, което министерството й е гласувало преди половин година, а Вие веднага след конкурса й давате възможно най-ниската оценка на атестацията, а след това я освобождавате.

Пак казвам, г-жа Гаджева не е освободена, ние с нея сме подписали споразумение-заповед за освобождаване по взаимно съгласие и нещата да се случат по най-добрия начин и за служителя, и за администрацията.

А за слабата оценка на атестацията какво ще кажете?

Не я коментирам, защото процесът продължава.

Продължава, но без Гаджева, нали?

Няма смисъл да коментираме неща, които не са приключили.

Имаше ли назначена комисия за атестацията?

Не, няма такова изискване. Има цяла наредба, която регламентира годишната атестация.

За работата на служителите за миналата година ли става въпрос?

Да, тя е за 2013 г.

Вие тогава не сте били в инспекцията?

Да и точно затова съм взела официални становища от МОСВ.

И на тези становища ли е поставена оценката, не е ваша лична?

Първо, помолих ви да не коментираме въпроса, защото това е процес, който не е приключил. Второ, никъде няма изискване колко време ръководителят да е работил със служителя, за да има право да постави годишна оценка. Той може да събере мнения от други експерти, които работят с този служител и на база на това и на собствени наблюдения, които не са само в рамките на един ден, а на цял един месец, той може да стъпи на тези данни и да постави годишната оценка. Моля ви не ровете повече тази тема.

Защо да не я ровим. Вижда се, че започва чистка в РИОСВ и обществото търси отговори на въпроси?

Журналистите по принцип са четвърта власт и те трябва да отразяват реално и обективно нещата. Не виждам на каква база стъпвате, за да има чистка в РИОСВ.

Фактите говорят.

Какви факти говорят – имаме освобождаване по взаимно съгласие.

Предстои ли и други служители да си тръгнат от инспекцията?

Не, нямам такива планове. В крайна сметка всяка една администрация е една динамична структура. Човек не може да отсече твърдо за такива неща.Това не е въпрос на планиране.

За Екатерина Гаджева имахте ли планове?

Не, нямах такива планове.

Коментари

мони каза:

искам да кажа нещо, ама възпитанието не ми го позволява....

15:53, 14.02.2014 г.
георги каза:

тази новоназначената госпожа никой не я познава и не е чул за нея, а и едва ли е допринесла с нещо за защитата и опазването на природата и водите в Родопите. Явно за мен е ясно, че това е политическо назначение, защото ние знаем и сме работили с г-жа Газжева, и познаваме нейната компетентност и рутина.Явно, че бездарниците намират път по политическа линия, щом като на конкурса е получила по-ниска оценка от г-жа Гаджева. еххххх какво да се прави- политическа конюктура, но и на нея ще и свърши мандата.

16:24, 14.02.2014 г.
няма такава държава.... каза:

Интересно как след първите два кръга г-жа Гаджева е получила значително по голяма оценка от претендента си, оценка поставена от МОСВ, а по-късно са получени мнения от експертите от МОСВ, които мнения са подпомогнали явно за оценката на атестацията.......

16:26, 14.02.2014 г.
колега каза:

А нямаше да има полтически чистки а?!?!? Нямаше да има политически назначения нали?!?! И не командват ДПС-арите нели?!?! Като се почна още от областната управа … с Дуран Дурак дето още не сме разбрали работи ли не работили, какво допринесе за областта откак е на работа като зам. областен и т.н. през Айнур в горите и стигаме до Риосв.... а кажете че не командва ДПС! какво ли ни чака още …

18:01, 14.02.2014 г.
Красной кюнец каза:

Срам и позор за тази някаква си Енева и за благодетелите й. Какво знае тази крава за работата в тази институция и не е ли парадоксално да си изкарал очевадно по-ниска оценка на конкурса, да те набутат все пак на това мястои после да атестираш Гаджева и да й дадеш най-ниска оценка. Нямям думи. Няма такава държава. Пълно безобразие. Нищо хубаво да не чака тази жена, тя непременно ще усети възмездието, както и тези които я лансират и са я набутали там където не й е мястото.

19:15, 14.02.2014 г.
Една каза:

Като се абстрахираме от гнусните ужасно гнусните депесарски назначения – безсрамни, безскруполни, безобразни, обръщам се към енева – как ще работите с този колектив, който познава Гаджева и знае, че всичко сте го направила единствено и само от страх, че тя ви превъзхожда мнотгократно и това го знаят всичките ви подчинени. Освен, че сте гьонсурати, ламаринени тикви, вие и такива като вас са комплексари и страхливци.

19:23, 14.02.2014 г.
1 каза:

Тя една такава я назначиха и в Планетариума ама неможа много да изкара

19:24, 14.02.2014 г.
бай БЛАГОЙ каза:

Когато се позволява, а може би и стимулира кадърни хора да бъдат премахвани по този начин нищо добре не очаква не само тази институция, но и нашата мила и скапана държава. Продължавайте власт имащи в същия дух!

19:28, 14.02.2014 г.
ОСТАВКА каза:

Ами крайно време е да се вдигнете и в Смолян на протест! Нали за това стачкуваме в София! От трън та на глог....харесвайте си ги и пак си гласувайте за едни и същи добре познати…хайде честито на Смолянчани/…халал да ви е…блондинките са на мода :)

19:42, 14.02.2014 г.
запознат каза:

През миналия мандат тази ема енева беше от герб. назначиха я за регионален експерт към мррб. винаги печели конкурсите по втория начин.

21:45, 14.02.2014 г.
Шоу каза:

Ха

22:19, 14.02.2014 г.
Безобразие каза:

Тази Г-жа Енева е със сигурност КУКЛА на конци,други и дърпат конците ,а тя само се люлее БЕЗ цел и посока…грешка, цел има:ДА ЛАПА ПАРИ КАТО ВСИЧКИ ДРУГИ КАТО НЕЯ е да и е честито в кавички,защтото и неиното време ще доиде…да не забравя всичко се връща и да очаква както е постъпила рано или късно ще постъпят така и с нея…господ бави но не забравя но жалкото е ,че се премахват кадърни и можещи хора защото им пречат и които ги засенчват ,а на мястото им застават КУХИ ЛЕИКИ като Енева ЧЕСТИТО ТОВА Е НАШАТА БЪЛГАРИЯ КЪДТО МАФИЯТА ДОМИНИРА НАД ДЪРЖАВАТА

22:33, 14.02.2014 г.
Интересен каза:

Куха лейка има, и тя си има име- Гаджева!

23:04, 14.02.2014 г.
Безобразие каза:

ЕЙ ИНТЕРЕСНИЯ НАИСТИНА СИ ИНТЕРЕСЕН В КАВИЧКИ РАЗБИРА СЕ,А ЗА КУКЛАТА НА КОНЦИ КАКВО ЩЕ КАЖЕШ Г-жа ЕНЕВА И ПАК В КАВИЧКИ .....явно те е подразнило истинското и име хаха на Енева развира се

00:56, 15.02.2014 г.
Бесепе каза:

Дорето къде е, Дорето......Ей, продаде Смолян на ДПС....с какви очи се показва пред хората, ако изобщо се показва....Пак гласувайте за нея....Няма такъв овчи народ като нашия......А за Гаджева какво да кажа....То за умния и кадърен човек винаги се намира работа....Да му мисли другата госпожа и да държи здраво за партията, че без нея....

06:46, 15.02.2014 г.
Бесепе каза:

Дорето къде е, Дорето......Ей, продаде Смолян на ДПС....с какви очи се показва пред хората, ако изобщо се показва....Пак гласувайте за нея....Няма такъв овчи народ като нашия......А за Гаджева какво да кажа....То за умния и кадърен човек винаги се намира работа....Да му мисли другата госпожа и да държи здраво за партията, че без нея....

06:58, 15.02.2014 г.
Красной кюнец каза:

енева, не си интересна “интересен” – куха си и си го показала недвусмислено тия дни и на конкурса и с последвалата постъпка да отстраняваш тези, които те превъзхождат. ти срещу Гаджева да тичаш неможеш да я стигнеш, няма как, нямаш капацитет. Можеш да смениш всички партии и пак няма да ти вкарат мозък, интелект и т.н.

07:28, 15.02.2014 г.
анонимен каза:

Г-жо Янкова, г-н областен управител, господа от БСП Смолян, давате ли си сметка каква е цената, която ще платите с безхаберието проявено от Вас по повод отвратителните депесарски назначения. Колко струва да продадеш един от най-прекрасните краища на страната ни? Колко сребърника?

09:31, 15.02.2014 г.
Светозар каза:

Много ми е интересно тази “велика” директорка, какви оценки е сложила на останалите си служители, щом е сложила на Катя най-ниската? А мишките от РИОСВ Смолян мълчат, ама какво да се прави, време е да се приспособят и да се подмажат на новата власт и така до края на света!

10:34, 15.02.2014 г.
селския бик каза:

Дай на глупака власт и си гледай сеир. Интересно е какви ли са мотивите за поставената най-ниска оценка.

12:07, 15.02.2014 г.
селския бик каза:

Най добрите кадри в смолянска област са от селските райони. Всеки има нужда от време, за да се докаже. Да дадем време на госпожа Енева,.......................да се осере!

12:21, 15.02.2014 г.
1 каза:

Госпожата (абла) енева вече достатъчно се е о*рала

13:38, 15.02.2014 г.
селския бик каза:

о да вече достатъчно се е о*рала, но съм сигурен, че има още какво да покаже

14:33, 15.02.2014 г.
Мъж каза:

..Аз работя в РИОСВ!..Не заемам ничия страна, не ми е работа и с право!..Не знам какво се е случвало между двете, освен слухове които клюкарите сами донасят! Да се оправят и както виждам са се оправили!..Мислите ли, че някой ако застане на директорския пост НЯМА да се съобразява със съответната политическата партия на власт!?..Това да не ви е Спилков, който “държеше” всичко под конрол и “под похлупак"!??…Кажете ми, ако се върне Ел.Минчев,понеже има такава съдебна възможност, който бе много гадно и преувеличено сатанизиран “отвътре”? Какво правим тогава? Каква песен ще запеем?… Така, че се дръжте по-достойно и не нападайте ВСИЧКИ служители на РИОСВ!..Аз работя за заплатата си, не работя за НЯКОГО и не влизам в интриги и в чужди работи! Никой да не ме намесва в делата си! ..А,като искате да променяте държавата организирайте се в партии, участвайте на избори и поставяйте директори! ДАНО ДА СТЕ ПРИНЦИПНИ ТОГАВА! …А, който от тук нататък го е страх да си загуби работното място в РИОСВ, той е такъв който не вярва в по-доброто си бъдеще и иска да живее в "Ей такива мръсотии” в които участват и част от пишещите тук плюейки! Такъв е мишка! Аз не съм, който не вярва и ме нарича така да ми се обади, па тогава ще се разправяме по мъжки..ако му стиска, щото може и бой да яде!

14:36, 15.02.2014 г.
глория каза:

ДПС да дойда и аз при вас и на мен да уредите някое постче?Не,никога-няма да предам възгледите си.ВЪЗМУТЕНА СЪМ!Г-жо Гаджева,кадърния и умен човек винаги успява!

14:39, 15.02.2014 г.
селския бик каза:

това,че се е о*рала е безспорно, но съм сигурен, че има какво още да покаже

14:48, 15.02.2014 г.
Безобразие каза:

ЕЙ МЪЖА В КАВИЧКИ ОБУЙ СИ ПОЛА ЩЕ ТИ ОТИВА ПОВЕЧЕ,ЗАЩОТО ПРОБЛЕМИТЕ СЕ РЕШАВАТ С ПРЕГОВОРИ,РАЗБИРАТЕЛСТВО И УМ,А ЯВНО ТИ ГО НЯМАШ И СИ ЕДИН ОТ СЕЛСКИТЕ БИКОВЕ БЕЗ УМММММММММММММММММММММ

15:57, 15.02.2014 г.
Мъж каза:

Безобразие, каквото ти е името: You Can Call Me Susan If It Makes You Happy!!! ..личи че си тъпа п....! Специално за теб, Безобразие: "Еби си майката ченге еби си майката ти казвам, че аз съм истински човек и с тебе няма да приказвам! /Пеньо Пенев/.

16:26, 15.02.2014 г.
жена каза:

Ей, мъжа работещ в РИОСВ..Ти не си мишка, ти си плъх......Застани с името и лицето си да те видим кой си…Съгласяваш се на всичко за едната заплата....Поклон на Спилков, поклон на Минчев, поклон на Енева, който и да е…само да запазим заплатката...., Ти да не си от онези, които не дават по 3 лева за колежката, която има рожден ден или се пенсионира, защото са от заплатката.....

16:56, 15.02.2014 г.
Мъж каза:

Жена, къде е твоето име и лице, та да ти се явявам!? Ако си чела горе ще разбереш,че не съм по заплатките! Не знам за какви 3 лв. говориш, но 5 пари не давам за вашите интриги, клюки, филмирания! Не съм и плъх, поклон на никой не правя, кучко! Защитавам хората там (поне част от тях), които са мои колеги и си вършат задълженията по договор! Не ги обиждайте, ако не заемат една или друга страна.Нямате право да им вменявате вина. В РИОСВ Пловдив вече изгониха хора, чувам че и в РИОСВ Велико Търново. Не искам колегите ми от Смолян да пострадат. Нямам какво повече да кажа!

17:47, 15.02.2014 г.
Безобразие каза:

Явно много си се подразнил хаха хах и си показа простотията е ЧЕСТИТО отива ти ,защото не си мишка нито плъх а безличен екземпляр който се страхува за поста си и знам че ако ти си загубиш мястото ще пасеш ОВЦЕ което ти отива ,защото си ОВЧАР личи ти виж се как отговаряш ГОСПОДИН в кавички КОЙ ТИ ДАДЕ ДИПЛОМА на теб бе??????? МОЖЕ БИ НЯКОИ ОВЧАР КАТО ТЕБ хайде паси си овцете и не говори много,защото ти дебат не можеш да водиш и обу ли си вече ПОЛАТА,ако не обуй Я,а събуй панталона той не ти отива ама никак господин в кавички МЪЖ АКО ТАКА МОЖЕМ ДА ТЕ НАРЕЧЕМ специално теб …нямал какво да каже ма ти нищо съществено не каза до сега освен че пасеш ОВЦЕ и псуваш като каруцар е СЕЛО весело честито ти да живее простотията, защото ти си олицетворение на нея ....я вземи един валериан и се успокой малко,защото може да паднеш в собствения си капан ,а който гроб копае сам пада в него......

18:37, 15.02.2014 г.
неутрален каза:

Заформящият се спор показва, доколко страхът е парализирал всички работещи на държавна служба. Стига се дотам, че човек не смее да застане с името си и да коментира поради опасността да остане без работа, а това в нашия край е тежко, защото възможностите не са много. А уж щяха да ни освобождават от страха. Не е лесно да отстояваш позиции, когато имаш да храниш семейство.

18:39, 15.02.2014 г.
Жена каза:

Мъж каза:.....Аз работя за заплатата си, не работя за НЯКОГО и не влизам в интриги и в чужди работи!........Цитат… А кучка ще викаш на жена си, ако имаш такава....Простак....жалко,че и такива като тебе има в държавната администрация....Прости комплексари с ВисшО....

19:01, 15.02.2014 г.
Мъж каза:

Ми вижте, не са нормални нещата на всякъде. Тук в Пловдив се видя какво стана! Приятелите ми в Смолянския РИОСВ с които съм говорил им е омръзнало няколко месеца приказки и интриги и слухове.Разбирам ги! Затова ви писах, да не ги засягате, те нямат вина.Обичам ги! Не ги знам всички,но не ги обиждайте на плъхове всичките. Има свестни хора там! Изинявам се на Безобразие и жана за обидите, но не е на личностна основа, а като всяка квада на обида с обида! Прощавайте! Нека забравим! И аз искам ДПС да се махне от власт, както и БСП,защото виждаме какви ги вършат! Колелото се върти и всичко се връща така че на принудената да напуесне госпожа й пожелавам сила и ако има несправедливост да чака защото има Видов ден! При мен се е случвало това много пъти! Поздрави и останете със здраве! Нищо лично! Няма страх у мен! Не е проблем да се покажа, не ме знаете – не ми знаете личната история и трагедии, но ще се премести фокуса от смисъла на казаното към лицето ми! Няма смисъл и нищо не решава това. Извинявам се на обидените.

19:17, 15.02.2014 г.
Безобразие каза:

И ПЪРВО ЖАНА СЕ ПИШЕ С ГЛАВНО Ж Ж АКО НЕ ЗНАЕШ А АКО ЛИ НЕ СКЪСАЙ СИ ДИПЛОМАТА И АКО НАИСТИНА СИ ИМАЛ ТРАГЕДИИ И НЕСПРАВЕДЛИВОСТ БИ ТРЯБВАЛО ТОВА ДА ТЕ НАПРАВИ ПО СИЛЕН И РАЗУМЕН ДА СЕ БОРИШ С КОРУПЦИЯТА ПО ДОСТОЙНО ,А НЕ ДА ПСУВАШ КАТО КАРУЦАР НЕ ОСПОРВАМЕ ТОВА ЧЕ И ТИ СИ ИМАЛ ТРУДНОСТИ И ТРАГЕДИИ,НО СЕ ДРЪЖ КАТО МЪЖ СЛЕД КАТО КАЗВАШ ЧЕ СИ ТАКЪВ И ВТОРО ОТ КЪДЕ ЗНАЕШ МОЖЕ И ДА РАБОТЯ В ПРАВОСЪДИЕТО И ДА СЕ ОКАЖЕШ НА ПОДСЪДИМАТА СКАМЕЙКА ТАКА ЧЕ БЪДИ ПО РАЗУМЕН БЛАГОДАРЯ ТИ!!!

19:48, 15.02.2014 г.
Баба Яга каза:

Много недоклатени коментари. Навсекъде по света, шефовете на регионални дирекции (без значение кои) са политически назначения. Една партия за да си изпълни предизборната програма,изисква такива рокади и това навсякъде е традиция. Поста за който е кандидатствала Гаджева, не се изисква тесен професионализъм, а командно-организаторски качества (КОК). Ей тука е заровено кучето. Няма начин да не го е знаела това, преди да си пусне молбата за кандидатстване. Този Елен, като е минен инженер, чий го е дървил в Екологията? Тва все едно миньор да го направиш лаборант!? Отвсекъде мирише на дрът тарикат с политическо назначение от ГЕРБ!

21:08, 15.02.2014 г.
Баба Яга каза:

Много недоклатени коментари. Навсекъде по света, шефовете на регионални дирекции (без значение кои) са политически назначения. Една партия за да си изпълни предизборната програма,изисква такива рокади и това навсякъде е традиция. Поста за който е кандидатствала Гаджева, не се изисква тесен професионализъм, а командно-организаторски качества (КОК). Ей тука е заровено кучето. Няма начин да не го е знаела това, преди да си пусне молбата за кандидатстване. Този Елен, като е минен инженер, чий го е дървил в Екологията? Тва все едно миньор да го направиш лаборант!? Отвсекъде мирише на дрът тарикат с политическо назначение от ГЕРБ!

21:12, 15.02.2014 г.
АНОНИМЕН каза:

Всички в Смолян знаят, че на РИОСВ Смолян е наложена огромна финансова корекция от 100 000лв по проект, на който г-жа Гаджева е била ръководител. Ако това не е достатъчен мотив за поставяне на ниска оценка и причина за освобождаване, то какво?

21:58, 15.02.2014 г.
Страх каза:

“В РИОСВ Пловдив вече изгониха хора, чувам че и в РИОСВ Велико Търново. Не искам колегите ми от Смолян да пострадат…” E, и това ако не е страх, здраве му кажи. Докато управляващите непрекъснато ни уверяват, че страхът си е отишъл и това е едно от основните им постижения, то страхът взима все по-големи размери и ни смачква. И това единствената им лъжа ли е, в която трябва да повярваме? Нима пишещите тук не сме също от обсебените от страха, след като не се появяваме с имената си? Жалко за всичко, случващо се в държавата ни, жалко за нас :(

22:08, 15.02.2014 г.
2000 всеки месец каза:

Как няма да е разочарована Гаджева като й спря завинаги златното кранче от МОСВ. Какво толкова сте се закахърили за нея. Има да си харчи хилядарките години наред и сега ви гледа сеира тук. Евала й на тази мадама..и тлъсто обезщетение за сбогуване. А вие тук ще се изядете..хахаха

22:11, 15.02.2014 г.
Аватар каза:

Не, не е така по целия свят. В силните държави си ценят кадърните служители. А че Гаджева е такава го знае целия град и много хора в системата на екологията. За това предполагам няма да и е трудно да си намери работа. Но я се замислете, ако е друг човек с деца, заеми и прочие и да го изхвърлиш на улицата ей така, щото ти е кеф или изпълняваш “политически обещания”. Това ли са “командно-организаторски качества (КОК)” на новата директорка. Жална им майка на подчинените и с тези КОК.

22:13, 15.02.2014 г.
МОСВ каза:

Анонимен, финансови корекции бяха наложени на много инспекции и общини и причината съвсем не са ръководителите на проекти или екипите им. Бегъл поглед в сайта на МОСВ може да потвърди това. Едва ли всички в Смолян го знаят това.

22:43, 15.02.2014 г.
МОСВ каза:

Анонимен, финансови корекции бяха наложени на много инспекции и общини и причината съвсем не са ръководителите на проекти или екипите им. Бегъл поглед в сайта на МОСВ може да потвърди това. Едва ли всички в Смолян го знаят това.

22:43, 15.02.2014 г.
МОСВ каза:

Анонимен, финансови корекции бяха наложени на много инспекции и общини и причината съвсем не са ръководителите на проекти или екипите им. Бегъл поглед в сайта на МОСВ може да потвърди това. Едва ли всички в Смолян го знаят това.

22:44, 15.02.2014 г.
Тодор Каров каза:

Катя е добър професионалист, наистина съжалявам, че се е стигнало до там да си тръгне! Работил съм перфектно с нея!

22:55, 15.02.2014 г.
Баба Яга каза:

Аватарке, ще ви го напиша отново, но мнооого бавно. ---> Навсекъде по света, шефовете на регионални дирекции (без значение какви и кои) са политически назначения. Разбрахте, нали? A за допълнение ще кажа, че ако искаш да растеш професионално не се бутай да ставаш чантаджия, а се занимавай с дейност близка до научната. МОСВ дава такива възможности.

23:07, 15.02.2014 г.
жена каза:

Приемам извиненята на Мъж…извинявайте и Вие....Всички сме много чувствителни и изнервени…Положението в държавата изобщо не е добро....За съжаление печелят политическите калинки, разни баби Яги и техните производни....Но това не може да продължава така.....Така че, гласувайте и внимавайте за кого....

23:22, 15.02.2014 г.
Светозар каза:

Я тука след разни “мъже” и баби яги да попитам все пак кой спечели конкурса? защо се провеждат конкурси? защо се създава етническо напрежение в района с депесарските назначения и още и още и още. А работещия в РИОСВ “мъж” – много ниско ниво, много селски изказ, много противоречиви и смешни изказвания

07:14, 16.02.2014 г.
Светозар каза:

А забравих, тези въпроси все пак е по-важно да се зададът и на Янкова и на Кръстанов – защо продавате Смолянска област? Много ли ви е важна?

07:16, 16.02.2014 г.
@ каза:

хеееееееееееей мъъоъъъж нали си от РИОСВ Пловдив пък много си запознат с ръководителите в Смолян и техните маниери на работа. Ааааа също така много нелепо цитираш Пеньо Пенев

07:29, 16.02.2014 г.
Една шишарка каза:

Некои си мислят, че като имат 16 години трудов стаж и са хванали бога за шлифера. Досущ като Пишурката, дето се изтаквозил душевно на баба си на хурката. Незаменими хора нема! Некой по-горе беше казал, че Гаджева била връо на сладоледа. Бихте ли изтъкнали нейните 10 най-добри постижения за РИОСВ – Смолян?

08:15, 16.02.2014 г.
Шипков мармалад каза:

Ето Гаджева, как се бори в РИОСВ, рекламирайки кренвирши. Вярно, незаменима е!

09:02, 16.02.2014 г.
Георги Гаджев каза:

Благодаря на всички, изказали позиция. Аз не знам какви са постиженията, но знам, че те са плод на съвместната работа на колектива на РИОСВ. Дори наградата,която получава г-жа Енева горе на снимката, също е дело на труда на целия колектив. Не знам колко е била добра в работата си, защото не разбирам, но знам, че я работеше с хъс. Знам колко нерви и енергия и костваше понякога. Знам, че телефона не спираше да звъни почивни дни, празници, отпуски… журналисти, граждани, щети от мечки, замърсени реки и т.н. и т. н. И на всички се отговаряше. Знам,че работеше със всички и знам на колко колеги е помогнала, някои които в последствие и забиха нож в гърба. Знам също, че когато се разчу тази работа, започнаха да валят обаждания с предложения за работа и подкрепа. Е това е истинската оценка за работата! Помня и помията, която се изля върху нас като се кандидатира за директор, и продължава да се излива. Не съдете г-жа Енева. Тя и хората зад нея си мислят, че това са правилните за тях действия. Времето ще покаже. НО, всичко е минало. Това е затворена страница. Уроците са научени. Благодаря на всички, и на тези които я подкрепиха и на критиците. Бъдете здрави.

09:30, 16.02.2014 г.
Мъж каза:

"Ми вижте, не са нормални нещата на всякъде. Тук в Пловдив се видя какво стана! " Имам предвид, че нещата в страната са ненормални и се видя какво стана в тук Пловдив – размириците около Джамията, в Карлово и т.н. Никъде не казвам откъде съм! Това няма значение! Не нападам хора, не ги съдя.Има значение, че хората в РИОС См бяха наречени мишки, опитах се да ги защитя, защото е несправедливо.За обидите се извинявам и го правя пак.Приемете го снизходително..

11:43, 16.02.2014 г.
neutralen smolian каза:

до тука виждам интересни коментари, ние сме будно общество, нищо, че нищо не правим, а само си изказваме мненията за подобни статии, но все от някъде трябва да се започне. да ви кажа работя в офис в Хотел Смолян – и мога да ви кажа, че въпросната Гаджев докато беше конкурса за шеф на РИОСВ Смолян беше чест гост в офиса на ДПС-то !?!? нали е неутрална и професионалист, тогава какво правеше. Нямала политическа подкрепа за конкурса – политическата подкрепа до последния момент беше за нея и даже не подлежеше на коментар този въпрос. Ако Енева е била подкрепена от ДПС (дайте и шанс наистина да се осере)е редно беше да е с най-добра оценка още от самото начало, за да и е сигурна работата и днес да не подлежи на коментар как е назначена !? Да ама не, както казваше Петко Бочаров. Гаджева имала най-висока оценка, хубаво де, ама не е нормално бившия шеф Минчев да има толкова по-ниска оценка от двете госпожи – ако човек е обективен ще си зададе въпроса – как директора, който е имаш достъп до цялата информация, която минава през администрацията не си е написал както трябва концепцията и няма визия за това какво ще работи !? Най-добра е била неговата концепция, ама това че Гаджева е имала политическата подкрепа на ДПС-то му е изиграла лоша шега. Хора всички които познават Минчев знаят, че той е професионалист и няма да си остави магарето в калта, а още повече знае как се пишат концепции. Интересно и как според Гаджева е имала само планове за работа в РИОС, а още на другия ден започва работа при Киро Боцмана!!!Ха ха, ама бъдете обективни. Сигурно е добър специалист, ще се оправи навсякъде.

11:46, 16.02.2014 г.
Страничен отвътре каза:

Следя коментарите от самото начало и не смятах да се намесвам, но в интерес на истина искам да кажа няколко неща… Познавам отлично работата на РИОСВ и в частност на РИОСВ-Смолян, както и всички настоящи и бивши служители.Не познавам г-жа Енева и нищо не знам за нея освен това, че беше участник и в предишния конкурс за Директор, когато “спечели” г-н Минчев…Слагам спечели в кавички, защото всички знаем, че без политическа подкрепа няма как да се спечели директорско място, това и децата го знаят.Спорът не би трябвало да се измества върху личностите на г-жа Гаджева и г-жа Енева /и двете си имат своите силни и слаби страни, както всеки човек/, а върху това как един директор се саморазправя с конкурента си. Едно знам със сигурност в РИОСВ-Смолян работят изключително добре подготвени хора и на г-жа Енева ще й бъде много лесно да работи с толкова добър екип, е още по-лесно щеше да й е, ако имаше в него г-жа Гаджева и г-н Минчев. И последно....от известно време насам висшите училища бълват неграмотни еколози-да ме извинят грамотните, които не знам защо си мислят, че трябва непременно да работят в системата на МОСВ, ами не е задължително, има толкова голямо поле за изява мили деца..Дерзайте…

14:49, 16.02.2014 г.
slujitel ot RIOSV каза:

аз съм служител в РИОСВ Смолян и като всички по-горе и аз няма да застана с истинското си име – причината – Катя е злопаметна и отмъстителна и един ден като се върне на “бял кон” както се изказа като си тръгваше ще уволни всички от колектива, за които тя си мисли, че са я предали.Никой не я е предавал, но тя очаква демонстративно някой да и застава зад гърба, а не мислеше за това когато мачкаше много хора в РИОСВ докато траеше интервюто, само защото не са и се усмихнали и това означавало , че не я подкрепяме. истината беше, че хората не искахме да взимаме страна – само това. И нещо друго – Енева не я познаваме и се притеснявахме, и сега е така. Не се радвахме, че тя спечели конкурса, но много служители в РИОСВ се радваха че не го спечели Катя – защото щеше да освободи от работа поне 4 човека – защото не се усмихвахме. не мога да разбере и част от спора и коментарите по-горе – за каква саморазправа става дума между директора и конкурента – те са били конкуренти докато е бил конкурса, от там нататък взаимоотношенията са директор и служител – вече няма конкуренция, защото няма за какво да се конкурират! Или хората са конкуренти докато са живи, само защото някога са участвали в едно интервю ? До Георги Гаджев – пич всички, които те познават те уважават, браво за коментарите, всички са смислени защото и ти си свестен човек и не случайно ще станеш директор на ДГС Широка Лъка, ама тези препоръки трябваше първо да ги дадеш на твоята половинка, защото тя сама си създава тази популярност и отваря коментарите по-горе(никой не взема тази статия насериозно, защото всички знааят, че тя е близка приятелка с авторката Елена Павлова! и статията е публикувана за да се създават определени обществени нагласи).

16:15, 16.02.2014 г.
Балон каза:

Господин Гаджев, най-малко вашето изказване би било обективно в случая. Нали РИОСВ служи на гражданите 24 часа в денонощието? Тогава, какви са тези сълзливи коментари за мечки и провалени уикенди? Госпожата е вземала заплата за тази си дейност и коментарът ви го намирам за несериозен. След вашето включване очаквам коментари от кварталния, възмутена гражданка, кумшийка и баба с внуче.

17:21, 16.02.2014 г.
Bai Ganio каза:

С Катя сме състуденти, познавам я преди да дойде в Смолян и да стане смолянска снаха и някой да разправя, че е била принудена да напусне и било платено, за да се махне е просто несериозно. тя е Тя не е човек който можеш да накараш да направи нещо по принуда и ей така просто да се съгласи, това е абсурд – тя е люта македонка и дива родопска коза.Ако си е тръгнала то е защото и е станало ясно, че няма къде да мърда, няма кого друг да обвини. Тя е направила много за риос – ами, че нали затова си вземала такава голяма заплата – за да работиш много. И аз да взимах толкова пари, да съм държавен служител и допълнително да ми дават от два проекта още две заплати и аз щях да вдигам шум до небесата че са ме освободили без да съм го заслужила. Ама си сребролюбка и те поблазниха кинтите и затова си ги взела, иначе ако знаеше че ще спечелиш в съда никога нямаше да си тръгнеш а и злите езици говорят че бившия директор Е Минчев ти е изпратил много поздрави и че ако го възстановят на работа ти си първата дето ще изхвърчи от там, а заедно с тебе и разни калинки – ангелинки и други дето го резилите – затова си си тръгнала, защото си знаела какво те очаква. Народа е казал “има видьов ден” – да знаеш, че това дето ти се случва е твоя видьов ден

18:41, 16.02.2014 г.
Безобразие каза:

До господин Ваi Ganio ако СЕВЕРОЗАПАДНА БЪЛГАРИЯ е МАКЕДОНИЯ то тогава аз съм самолет научи малко география .....със КАТЕТО сме седели на един чин и то във град намиращ се във СЕВЕРОЗАПАДНА БЪЛГАРИЯ и след като си и състудент не ти прави чест да я нападаш по този начин .....но по този начин показа нивото ти на интелект, интелигенстност и умствен капацитет под нулата жалко много жалко за теб

20:00, 16.02.2014 г.
ПУМИЯ каза:

Това,че Минчев е имал доста по-ниска оценка въобще не означава, че не е заслужена. Толкова си може. Жалкото, което се случило е че един слаб директор е заменен от друг такъв, а кандидата, който трябваше да е на директорски пост вече е в частния сектор. Какво по-добро мерило за качествата на кандидатите и професионализма им от оценките на концепциите. Тези концепции ги има все някъде из Мосв и могат да бъдат проверени. Тогава може да се види кои каква визия е имал за работата на инспекцията и каквото и да било друго. Не вярвам да има хора, които да са здраво стъпили на земята и да мислят, че отношенията между двете биха могли да бъдат директор – служител. За всеки, които познава Катя е ясно, че тя не е отмъстителна и злопаметна. Това казано от човек работил с нея звучи, колкото несериозно, толкова и смешно. Това, че ако не е напуснала и после повдигне съдебен иск срещу работодателя си какво би променило. Не мисля,че тези жени биха могли да работят в един колектив където и да е. Малка част от коментиращите тук ми се струва, че са обективни.....или всеки си гледа от камбанарията и други истина няма.

20:17, 16.02.2014 г.
Поредния анонимен каза:

От това,което чета в повечето от коментарите е,че някви “мишки” се опитват да се правят на важни,когато са АНОНИМНИ! Айде да видим колко от тях ще се обадят на въпросната г-жа Гаджева(ако изобщо я познават) и ще й го кажат в очите ?! Аз знам отговора – нула !! Евала на господин Гаджев,който е единствения споделил мнение,в което със сигурност има истина ! И естествено,че ще защити съпругата си-това говори само за това,че тя освен добър специалист на работното си място е и добра съпруга! Тъй че,спрете да завиждате на хора,на които всичко им се отдава-защото очевидно въпросната г-жа Гаджева е такъв човек! Моите уважения към нея и изобщо няма за какво да съжалява,защото тя ще постигне успехи във всяко нещо,с което се захване !

21:25, 16.02.2014 г.
Леля Пенка каза:

Здравейте,искам да задам един въпрос към човека написал коментар по-горе с псевдонима “Балон” : скъпи г-н/г-жо,какво в коментара,който е написал господин Гаджев не е обективно ? Той е казал това,на което е бил свидетел и не обижда никого със своя коментар ! И второ,това,че той е съпруг на г-жа Гаджева не му ли дава право да изразява мнение ? Защо това,че е изказал мнението си по случая,за Вас означава да очаквате “коментари от кварталния, възмутена гражданка, кумшийка и баба с внуче.” ? P.S. Много добре сте си избрали псевдонима БАЛОН,защото в в главата Ви има само въздух под налягане :))

22:48, 16.02.2014 г.
Леля Пенка каза:

Здравейте,искам да задам един въпрос към човека написал коментар по-горе с псевдонима “Балон” : скъпи г-н/г-жо,какво в коментара,който е написал господин Гаджев не е обективно ? Той е казал това,на което е бил свидетел и не обижда никого със своя коментар ! И второ,това,че той е съпруг на г-жа Гаджева не му ли дава право да изразява мнение ? Защо това,че е изказал мнението си по случая,за Вас означава да очаквате “коментари от кварталния, възмутена гражданка, кумшийка и баба с внуче.” ? P.S. Много добре сте си избрали псевдонима БАЛОН,защото в в главата Ви има само въздух под налягане :))

22:49, 16.02.2014 г.
Хермафродит каза:

Невероятни сте зад монитора, поздравления! Дори не бих ви нарекъл мишки, твърде голям комплимент ще бъде за вас! Свалям му шапка на г-н Гаджев! Дори и да й е съпруг, той е един от малкото дръзнали да напишат името си! А не мислите ли (ако изобщо можете да го правите), че той е най-добре запознат с живота на г-жа Гаджева?! А относно подмятането, че авторката на статията и г-жа Гаджева са приятелки, не мисля, че това има общо. Все пак всичко е казано от г-жа Енева, не е ли така?! Какво ли не се прочете тук! Моля ви, застанете с името и лицето си, нека да видим колко сте смели тогава! Съветът ми, г-жо Гаджева, е да продължавате напред, защото хорско мнение винаги ще има и това не може да се промени! Гледайте право напред, защото Вие, за разлика от други, все още можете да се изявявате извън РИОСВ!

23:31, 16.02.2014 г.
Безобразие каза:

Молиш хората да застанат с името и лицето си и ги обиждаш мишки господин Хермафродит ,но и Вие сте май голяма МИШКА .....Къде е вашето име господин мишок.......противоречите си не забелязвате ли??????? А що се отнася до КАТЕТО тя е един страхотен,можещ и умен човек ....Напред и успех !

09:39, 17.02.2014 г.
Екологията е важна за Родопите - бедността и липсата на поминък е постaвя на заден план каза:

Не познавам работата на тази организация и служителите й, още по-малко трудовото им възнаграждение, изключителен интерес ще представлява за много хора да видят след настоящата персонална рокада реките в Мадан и Рудозем ще продължават ли да текат силно замърсени (Арда става като мляко) или в името на мижавите заплати (под 400лв) на 700 души и един задник мултак, който явно не го бъркат много смешните законови глоби и се явява постоянен спонсор на ДПС, ще си тече отровата където е текла.

17:42, 17.02.2014 г.
еколог каза:

РИОСВ е една мафиотска организация. Винаги е била такава. Прикриват се огромни злоупотреби. Шири се шуробаджанащина.

18:41, 17.02.2014 г.
инж.Румяна Караиванова – експерт в РИОСВ-Смолян каза:

След всичко, което се каза и изписа във връзка с освобождаването по взаимно съгласие на Гаджева няма да стоя безучастно и да оставя обществото да бъде подвеждано по отношение на новоназначения Директор на РИОСВ-Смолян – г-жа Ема Енева. Без да се превръщам в неин адвокат, мога да заявя, че тази жена е едно от най-успешните назначения на министерството. Амбициозен и енергичен млад човек, който опитва да осигури на хората и на себе си нормални условия на работа. Регионалната инспекция е структура с тежест в областта на екологията и опазването на околната среда и не бива да се допуска това сатанизиране на нейния Директор, независимо кой е той. Това, че г-жа Енева не е работила в инспекцията, в никакъв случай не й попречи за максимално кратко време да се запознае с нормативната уредба, да започне да взема самостоятелни решения и да направи така, че работата да не забуксува. Не мога да не отбележа и чисто човешките й качества – възпитана, ерудирана, лъчезарна. За 2 дни запомни имената на всички служители, винаги е усмихната, никого няма да подмине, никого няма да върне. И не на последно място – тя е очарователна, красива, стилна дама. Не приемам по никакъв начин опитите за дискредитирането в медийното пространство на Директора на екоинспекцията, в лицето на г-жа Ема Енева и опитите за компрометиране и подценяване на нейната професионална подготовка и квалификация. Никой не очаква от нея тесен професионализъм, а единствено организаторски и мениджърски качества, които очевидно тя притежава. Зад нея стои екип от 30 човека професионалисти, всеки експерт в своята област – води, въздух, отпадъци, биоразнообразие, химикали. Никой няма да подведе работодателя си. Не е нужно Директора да помага на нас. Ние сме хората, които ще стоим зад нея и контрола ще си продължи съгласно утвърдения годишен план. Назначението на г-жа Ема Енева и напускането на Гаджева по никакъв начин няма да се отрази на работата на инспекцията на експертно ниво. Превантивния, текущия и последващия контрол ще са на същото, ако не и на по-високо ниво, в сравнение с предходни години, преди тя да поеме управлението. Гаджева няма да коментирам. Пожелавам й на добър час в нейното по-нататъшно професионално развитие.

19:56, 17.02.2014 г.
еколог каза:

ха ха ха, последната инж."експерт-ка" уби рибата с мнението си. По добре не се обаждай, мила. щото те знаем защо , как, кога и ....

22:34, 17.02.2014 г.
До Румянка от Погнусен каза:

Г-жо Караиванова, или г-жа Фиданова, не сте ли вие една от най-отявлените привърженички на ДПС-то в РИОСв, дори по-голяма от новата си шефка :):):). Браво, шапка ви свалям за метаните, които правите на Енева.Дано да ви донесат успех и да дръпнете наред в живота. Не бях виждала толкова много подмазване на едно място. Пълна мушмула сте, на явно не го осъзнавате. Жалко за съпруга ви, който е един от добрите специалисти в болницата, но не трябва да забравяме, че е и неуспял на политическото поприще.

23:22, 17.02.2014 г.
Една сърничка каза:

Значи без Гаджева, следва потоп? Така ли да разбираме Погнусен?

07:58, 18.02.2014 г.
еколог каза:

Нито Гаджева става за директор, нито Енева. Елементарни са, само фасони предават.

11:01, 18.02.2014 г.
до Румяна Кара - Фиданова каза:

Ама голям талант сте г-жо, такова лизане на д-пе не се беше чувало и виждало. велика сте, много го можете наистина. Ако влагате такова старание за благото на партията и в работата наистина ви чака светло бъдеще … знаем ние че така стават нещата …

11:35, 18.02.2014 г.
ятак каза:

Минчев и Гаджева са репресирани от народната власт. Да им се раздадe по една мешка консерви и да фатят гората. :))

11:50, 18.02.2014 г.
Да помагаме на Родопският Фейсбук на Зарко Маринов каза:

Много ми хареса коментара на г-жа Караиванова( ако наистина е неин, защото коментарите не са свързани с мейла или с друг електронен носител удостоверяващ личността), защото е написано интелигентно и защото “нашия родопски” вестник “отзвук” е в състояние да изкара държавните служители от черупките си и естественно да си защитят собственното мнение. Такова явление държавни служители да правят коментари във вестници няма нито в САЩ, нито в Китай, нито в ЕС, нито в Русия – радвам се всеки ден, че вестника е реална платформа за демократична изява на населението, което не може или не иска да излиза на протести. Мисля, че дори и прекалено крайните и в известна степен вулгарни коментари не трябва да се премахват, защото изразяват както народното битие и нрави, така и че на хората им е кипнало от политически схеми и рокади, които обаче някой спомена в по-ранен коментар и го потвърждавам, че са част от демократичния политически управленски процес и на Запад, където си мислят мнозинството в България, че демокрацията е перфектна, а определено не така след разкритията на Сноудън и други схеми от Франция, Германия и Великобритания, да не говорим за безцеремонното и и даже на моменти арогантно управление на ЕС последните години. Освен това си мисля, че ако една партия се вслушва и реагира адекватно в коментарите по вестниците, се намаля непрекъснато напрежението в страната. Не познавам нито един служител на въпросната държавна структура, но обществото трябва да даде думата на служителите да си защитят мнението и достойнството. В демокрацията управлява мнозинството, така че когато дадена партия или коалиция има такова, останалите следва да приемат политическите схеми и рокади, като имат право да негодуват и се противопоставят на решенията на управляващите, без да упражняват насилие за да не стават талибани. По този начин имат възможност да спечелят мнозинство на следващите избори. В настоящите коментари има само персонални нападки от рода на липсващи професионални качества и финансово възнаграждение получено- в крайна сметка добрите специалисти работят скъпо и всеки който твърди друго си остава глупав селяндур, но ми прави впечатление, че няма конкретни теми по екология. Например какво конкретно е направила предишната ръководителка и каква концепция е заложила новата??? Сега е безмислено да се критикува една рокада, на Запад такива стават много по-често от колкото в държавния сектор в България. Ако вестника направи интервю за да си изложи визията новата шефка, хората ще имат възможност да се запознаят и тогава да нека да има 100 коментара как да се предотвратят евентуално последващи далавери, казвам евентуално защото никой не му стиска да напише коментар срещу другата власт (съдебната и прокуратурата), защото там няма избори на 4 години, там има прослядяване на коментарите по електронен път и има данъчни ревизии, има затваряне на фирми, има повдигане на обвинения, уволнение и както казват в ДПС няма излизане от бобслея. Никой не съм видял да се противи против съдебно решение, няма уволнени съдии както държавни служители, вестника също не смее да гледа прекалено в НАП, в бардака в прокуратурата или в загнилите схеми, които са обладали съдийте??? Там няма никой съдия или прокурор да се “изтърве” да напише коментар във вестника, но ако го погнат хората, или вестника ще затвори или съдията си заминава в друг град… Моля новата шефка да си изложи конкретно визията, кой са най-големите замърсители в Родопите, защо никой не ги споменава тук??? Каква нормативна база и какви лостове има тази организация да “принуди” тези конгломерати замърсители, а не циганите или животновъдите, които си изпущат лайната в реките (състъвляващ максимум 3% от замърсителите в природата), да инвестират огромни за България (или нищожни за Западни размери суми) за да се запази чистотата на Природата в Родопите за поколения???

11:57, 18.02.2014 г.
Смолянчанин каза:

Статията е пълна боза – “голямата журналистка” Елена Павлова смуче от пръстите си информация. Срам и позор. Като са останали само две служителки във вестник “Отзвук” се чудят с какви неща да го пълнят. Гаджева

въобще не си заработваше заплатата - но .... 
12:04, 18.02.2014 г.
космополит каза:

Браво на колегите от медията! Щом статията ви успя да предизвика такъв интерес сред обществеността, значи е точно в десетката. Така се прави!

14:45, 18.02.2014 г.
Тесногръд каза:

Космополит, и аз да имам Павлова за приятел, и аз ще предизвикам интерес! :)

15:17, 18.02.2014 г.
Гражданин каза:

Много актуална тема, но повечето от коментарите по нея някак си нямат връзка с темата!!!

16:11, 18.02.2014 г.
Янко Янков каза:

Много от коментарите по-горе са се изродили в личностни нападки, ако въобще може да се говори за личности, защото когато са скрити под псевдоними си е чисто тролене, и така, троловете тролят и отравят средата, а факта ,че е извършено едно адски несправедливо разчистване на сметки и РИОСВ Смолян се лиши от един от най-перспективните си служители, остава някакси в страни. Въобще няма да коментирам личността на Катя Гаджева, тя е прекрасен човек и всеки който я познава е наясно с това, дори и онези нейни колеги, 'дето като разбраха, че не е тя новата шефка, толкова бързо се извъртяха, че успяха чак задниците си да целунат (оцеляват най адаптивните, не най добрите)!

Въпросът е другаде- докъде ще стигне МОСВ лишавайки се от и без това много малко отаналите си кадърни служители и до къде са готови да стигнат от крадливото ДПС методично обезкървявяйки системата като назначават некадърните си измекяри!
11:00, 19.02.2014 г.
до смолянчанин каза:

“Смолянчанин каза: Статията е пълна боза – “голямата журналистка” Елена Павлова смуче от пръстите си”: Уважаеми съгражданино, “голямата журналистка” Елена Павлова съвсем не смуче от пръстите си а задава конкретни въпроси, на които би трябвало да получи конкретни отговори – надявам се знаете какво значи интервю и тосе вижда. Това по-горе не е свободно съчинение все пак нали?!?! Друг е въпроса че г-жа Енева отговаря на всеки въпрос като папагал. Всеки средно интелигентен човек ще види че наистина Павлова с голяма мъка и вади отговорите, но това си е проблем на самата Енева, защото тя не е дала свестен отговор на нито един въпрос

16:18, 19.02.2014 г.
Бай Хой каза:

Политическата каста от ДПС, БСП, АТАКА и други Дудуци си вършеят яко по държавицата сякаш тя е тяхна лична собственост, а отделно от това разни кар иеристи и мазни подмазвачи им се слагат и вършат безобразията в държавата в пряк досег с народонаселението. Та институцията РИОСВ няма как да е по-различна от всичко останало. Ако не беше Енева щеше да е Пенева и така нататък.Достойнстов няма вече в хората, а само плах поглед и очакване на трохичка( постче или каква да е работичка). Така че дами и господа гласоподаватели, опомнете се, идат избори!

22:56, 19.02.2014 г.
Добави коментар

Приемат се само коментари написани на кирилица.

Водещи новини

  • Съдружник на Васил Божков сложи ръка на риболова в „Цанков камък”

    още
  • Ученик от Мадан преподава гайда по Скайп

    още
  • Свалиха председателя на ОбС - Мадан

    още
  • Захари Рашев – композиторът, който остави светла диря в Смолян

    още
  • Тръгва дело срещу кмета на Стойките

    още
  • Бизнесмен търси помощ от омбудсмана, иска промени в наказателните закони

    още
  • 3000 гости очаква Широка лъка за кукерските празници

    още
  • Почетоха паметта на арх. Петър Петров

    още

Архив — новини

2014
  • февруари
  •           1 2
    3 4 5 6 7 8 9
    10 11 12 13 14 15 16
    17 18 19 20 21 22 23
    24 25 26 27 28    
  • януари
  •     1 2 3 4 5
    6 7 8 9 10 11 12
    13 14 15 16 17 18 19
    20 21 22 23 24 25 26
    27 28 29 30 31    
2013
  • декември
  •             1
    2 3 4 5 6 7 8
    9 10 11 12 13 14 15
    16 17 18 19 20 21 22
    23 24 25 26 27 28 29
    30 31          
  • ноември
  •         1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30  
  • октомври
  •   1 2 3 4 5 6
    7 8 9 10 11 12 13
    14 15 16 17 18 19 20
    21 22 23 24 25 26 27
    28 29 30 31      
  • септември
  •             1
    2 3 4 5 6 7 8
    9 10 11 12 13 14 15
    16 17 18 19 20 21 22
    23 24 25 26 27 28 29
    30            
  • август
  •       1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30 31  
  • юли
  • 1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30 31        
  • юни
  •           1 2
    3 4 5 6 7 8 9
    10 11 12 13 14 15 16
    17 18 19 20 21 22 23
    24 25 26 27 28 29 30
  • май
  •     1 2 3 4 5
    6 7 8 9 10 11 12
    13 14 15 16 17 18 19
    20 21 22 23 24 25 26
    27 28 29 30 31    
  • април
  • 1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30          
  • март
  •         1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30 31
  • февруари
  •         1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28      
  • януари
  •   1 2 3 4 5 6
    7 8 9 10 11 12 13
    14 15 16 17 18 19 20
    21 22 23 24 25 26 27
    28 29 30 31      
2012
  • декември
  •           1 2
    3 4 5 6 7 8 9
    10 11 12 13 14 15 16
    17 18 19 20 21 22 23
    24 25 26 27 28 29 30
    31            
  • ноември
  •       1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    
  • октомври
  • 1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30 31        
  • септември
  •           1 2
    3 4 5 6 7 8 9
    10 11 12 13 14 15 16
    17 18 19 20 21 22 23
    24 25 26 27 28 29 30
  • август
  •     1 2 3 4 5
    6 7 8 9 10 11 12
    13 14 15 16 17 18 19
    20 21 22 23 24 25 26
    27 28 29 30 31    
  • юли
  •             1
    2 3 4 5 6 7 8
    9 10 11 12 13 14 15
    16 17 18 19 20 21 22
    23 24 25 26 27 28 29
    30 31          
  • юни
  •         1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30  
  • май
  •   1 2 3 4 5 6
    7 8 9 10 11 12 13
    14 15 16 17 18 19 20
    21 22 23 24 25 26 27
    28 29 30 31      
  • април
  •             1
    2 3 4 5 6 7 8
    9 10 11 12 13 14 15
    16 17 18 19 20 21 22
    23 24 25 26 27 28 29
    30            
  • март
  •       1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30 31  
  • февруари
  •     1 2 3 4 5
    6 7 8 9 10 11 12
    13 14 15 16 17 18 19
    20 21 22 23 24 25 26
    27 28 29        
  • януари
  •             1
    2 3 4 5 6 7 8
    9 10 11 12 13 14 15
    16 17 18 19 20 21 22
    23 24 25 26 27 28 29
    30 31          
2011
2010
  • декември
  •     1 2 3 4 5
    6 7 8 9 10 11 12
    13 14 15 16 17 18 19
    20 21 22 23 24 25 26
    27 28 29 30 31